Salariul nu este singurul factor motivant la locul de muncă. Pentru 64% dintre angajați este esențial, în afară de salariu, să simtă că munca lor este apreciată, iar pentru 63%, să simtă că atmosfera la job este plăcută, respectiv să aibă confirmarea că sunt buni la ceea ce fac (58%). Acestea sunt o parte dintre concluziile unui studiu realizat la final de februarie de clinica The Mind și compania de cercetare Cult Research.
Studiul online care a înregistrat aproximativ 600 de repondenți cu vârsta între 18-65 de ani arată că interesul pentru dezvoltarea emoțională și gestionarea stresului profesional se află în creștere, iar aspectele care țin de wellbeing emoțional și sănătate mentală în organizații sunt esențiale pentru satisfacția la locul de muncă.
Studiul a evidențiat o serie de nevoi actuale, a căror satisfacere ar trebui să reprezinte o prioritate pentru orice angajator.
Aproape jumătate (46%) dintre participanții la studiu consideră că ar fi utilă decontarea de către angajator pentru ei sau pentru membrii familiei lor a unor ședințe de consiliere psihologică sau informații pe teme de parenting, scăderea stresului sau echilibrul dintre viața personală și cea profesională. Acest lucru denotă o nevoie reală, aceea ca organizațiile să ia în calcul activ echilibrul mental al oamenilor și să deconteze servicii de wellbeing emoțional.
Indiferent de vârstă, principalele surse de stres profesional sunt strâns corelate cu relația cu managementul. Respondenții din generația Z (între 18 și 25 de ani) menționează cel mai mult comunicarea deficitară și neplăcută cu superiorii, iar cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 54 de ani consideră stresante așteptările nerealiste și presiunea din partea managementului, tensiunea la job, colegii dificili și lipsa de recunoaștere a eforturilor. Angajații seniori, între 55 și 65 de ani, percep ca surse mari de stres criticile și negativismul managerului, respectiv colegii dificili.
Rezultatele studiului pe scurt:
- Relaționarea defectuoasă cu managerii și colegii reprezintă sursa principală de stres pentru angajați.
- 54% dintre angajați menționează relația și comunicarea cu managerul ca fiind esențiale în mulțumirea față de job. Pe locurile următoare sunt atmosfera generală de la job (53%), relația cu colegii (51%), șansele de dezvoltare profesională (47%) și aprecierea muncii depuse (44%).
- 46% dintre participanții la studiu consideră că ar fi utilă decontarea ședințelor de terapie de către angajator.
Citește și: