10 semne care îți confirmă că te afli într-o relație sănătoasă

Simți cu tărie că tu și partenerul tău vă potriviți și vrei să te asiguri că relația voastră este una sănătoasă, care nu numai că va dura, dar îți va îmbunătăți mult și calitatea vieții și te va transforma în cea mai bună persoană pentru partenerul tău.

Haideți să trecem în revistă cele 10 semne care îți confirmă că ești pe drumul cel bun în construirea unei relații sănătoase cu partenerul tău.

1. COMUNICAȚI FOARTE BINE

Comunicarea este esențială pentru o relație sănătoasă. Este modul în care îți exprimi nevoile și afli ce are nevoie partenerul tău de la tine. În cazul în care nu poți vorbi despre nevoile tale fizice, emoționale, spirituale și mentale cu partenerul sau el(ea) nu e dispus(ă) să te asculte, relația ta este sortită eșecului.


2. AVEȚI LIBERTATEA DE A VĂ URMĂRI PROPRIILE INTERESE 

Un semn al unei relații sănătoase este atunci când încrederea a fost bine stabilită, astfel încât partenerul tău nu are nevoie să te verifice sau să își petreacă fiecare moment cu tine. Poți iesi cu prietenii tăi și poți desfășura o activitate de care partenerul nu este interesat, iar el (ea) să nu fie îngrijorat(ă) cu privire la infidelitatea ta în relație.

3. EXISTĂ O CONTRIBUȚIE EGALĂ ÎN RELAȚIE

Sentimentul că amândoi contribuie în mod egal în relație, chiar dacă poate fi în diferite moduri, este extrem de important. De exemplu, un partener poate oferi un sprijin emoțional, pe când celălalt oferă sprijin financiar. Atâta timp cât ambii parteneri simt că „lucrează” cu scopul de a construi o viață împreună, există echilibrul unei relații sănătoase.


4. TU ȘI PARTENERUL TĂU PRACTICAȚI MINDFULNESS

Mindfulness poate fi realizat în mai multe moduri, dar dacă tu și partenerul tău înțelegeți importanța momentului prezent, este semn că sunteti într-o relație sănătoasă.

Într-un studiu de mindfulness și satisfacție relațională, cercetătorii au descoperit legătura dintre mindfulness și scăderea stresului emoțional și percepția pozitivă asupra relației, chiar și după un conflict. De asemenea, au descoperit legătura dintre mindfulness-ul asupra trăsăturilor individuale de personalitate și o calitate mai bună a comunicării în timpul discuției.

5. PUTEȚI FI INTIMI ÎN MULTE MODURI DIFERITE

Sexul nu ar trebui să fie singura cale de relaționare fizică pe care tu și partenerul tău să o aveți într-o relație sănătoasă. Ar trebui să existe o mulțime de atingeri non-sexuale, cuvinte de alinare, să râdeți împreună și să aveți mici momente de intimitate pline de bucurie, toate acestea creând relația de calitate pe care o doriți.

6. PARTENERUL TĂU ESTE SENSIBIL LA NEVOILE TALE

Îi poți comunica nevoile, chiar și cele emoționale, partenerului(ei), iar acesta ascultă și apoi găsește o modalitate de a-ți oferi ceea ce ai nevoie sau te ajută să găsești o cale de a putea să-ți satisfaci tu singur(ă) aceste nevoi.

7. “LUPTAȚI” CORECT

În cazul în care există un dezacord, într-o relație sănătoasă, partenerul tău ascultă ceea ce vrei și exprimă ceea ce își dorește. Amândoi aveți posibilitatea de a vorbi și de a vă explica punctul de vedere. După ce v-ați exprimat opiniile, amândoi încercați împreună sa găsiți o soluție care să corespundă, ideal, nevoilor amândurora.

8. PARTENERUL TĂU ÎȘI ARATĂ INTERESUL FAȚĂ DE TINE ÎN FIECARE ZI

„Da, dragă”, nu este cea mai bună modalitate de a arăta un interes entuziast pentru partenerul tău, și cei care au relații sănătoase știu că este nevoie de mai mult efort. Acordând în mod activ atenție partenerului și punând întrebări despre viața lor, arăți că îți pasă.

Dr. John Gottman de la Institutul Gottman pentru Cercetare Relațională, spune că el poate prezice succesul relației în aproximativ 94% dintre cazuri, bazându-se pe modul în care cuplurile interacționează. El îi numește pe partenerii care au succes „Maeștri” și pe cei care nu au succes „Dezastre”. Un citat de pe site-ul Institutului Gottman: „În cercetarea efectuată de Dr. Gottman, Maeștrii au răspuns pozitiv la încercările partenerilor lor de a iniția o conversație sau de a se conecta în 86% din cazuri. Dezastrele au răspuns pozitiv acestor inițiative doar în 33% din cazuri. Dacă nu îți manifești interesul față de partenerul tău, se ajunge la deteriorarea relației.”

9. TU ȘI PARTENERUL TĂU VĂ ASUMAȚI RESPONSABILITATEA

Oamenii care sunt în relații sănătoase acționează în același mod în care o fac în orice situație: ei își asumă responsabilitatea pentru acțiunile lor și iau măsuri pentru a rezolva problemele. În cazul în care a existat un conflict, fiecare a jucat un rol în acel conflict cu partenerul său.

Spune-i partenerului tău că îți ceri scuze pentru că l-ai rănit prin ceea ce ai spus în timpul conflictului și reamintește-i că îți pasă de el(ea) și îl(o) iubești. Dr. Gottman spune că repararea relației este esențială pentru relațiile sănătoase; „Cuplurile aflate în dificultate au tot atât de multe încercări de reparare a relației ca și cuplurile fericite, dar pur și simplu aceste încercări nu prea au rezultate, deoarece acești parteneri nu se simt apropiați, acceptați sau suficient de siguri în relație. 

10. VĂ „RIDICAȚI” UNUL PE CELĂLALT

Când vă aflați într-o relație sănătoasă, un semn bun este că partenerul tău te sprijină și te ajută să îți revii atunci când ești în dificultate. Te încurajează, îți reamintește care îți sunt punctele forte, îți permite să îți exprimi îngrijorările și temerile. Într-o relație sănătoasă partenerul tău îți aduce aminte că poți face orice și te ajută să o faci.

Distribuie

Pagina de Psihologie

Informații utile, articole de psihologie, o agendă a activităților și evenimentelor din sfera psihologiei, magazin virtual. Împarte informația - sănătatea relațiilor noastre este cea mai importantă resursă pe care o avem.

Mai multe articole de Pagina de Psihologie

Articole similare

NE-AR PLĂCEA SĂ AFLĂM OPINIA TA